Rubiini, sä et ensinnäkään koska puhu itsestäsi mitään. Mäkin osaisin auttaa sua paljon paremmin jos sä kertoisit mikä sua vaivaa. Mä haluisin auttaa, mutta se on vaikeeta kun sä et kerro mitään, enkä mä tiedä mikä hätä sulla on... <(

Mä en yritä muuttaa sun mielipiteitä! Mä vaan tuon omat mielipiteeni esille, mä en yritä muuttaa sun omias. Mä sanon oman mielipiteeni ja perustelen sen, mutta mä kunnioitan sun ja muidenkin mielipiteitä!

Musta pitää tehdä jotain sen hyväksi, jos tahtoo että asiat parantuvat. Mäkin menin puhumaan kuraattorin kanssa, että kiusaaminen saatiin loppumaan. Se ei ollut yhtään kivaa, se oli ahdistavaa ja painostavaa. Mutta mitään ei saavuta ilman että tekee asian hyväksi jotain. Sun pitäisi puhua enemmän siitä mistä sulta tuntuu ja mikä sua vaivaa. Mäkin oppisin tuntemaan sut paremmin ja ymmärtämään...

Eikä sun tartte ottaa nokkiis siitä jos muut sanoo sua tyhmäks ja nauraa sun jutuille, se on meille tosi ominaista. Me ei siis todellakaan tarkoteta sillä mitään, me ollaan niin totuttu siihen. Mutta kyllä se mua itteänikin ärsyttää välillä.

Sä voisit tuoda omat mielipitees paremmin esille ja muutenkin tuoda itseäs näkyviin. Se auttais varmasti. Sä jäät liian helposti vapaaehtoisesti nurkkaan ja annat muitten jyrätä. Tsemppiä!

Nyt kun mun masennus ja kiusaaminen on saatu kuriin, voitais alkaa käsittelemään sun asioita?

Siis älä ajattele et mä nyt yrittäisin jotenkin "muuttaa sun mielipiteitä" tai muuta, mä yritin vaan neuvoa miten mun mielestä sun pitäis tehdä ja kerroin joistain asioista oman näkökulmani.

Paljon halauksia sinulle! Yritähän nyt jaksaa!

Foolish one with the smile
You don't have to be brave
Every time we fall down
But we're falling from grace
I'll gladly climb your walls if you'll meet me halfway

- Be still, Kelly Clarkson